Hvad maler i bistader med?

Godmorgen☀️ vi har lige købt en flow hive i gran. Vi har ledt efter det rigtige at male den med men jeg synes det er svært. Vi tænker linolie (i farven teak) som er uden fungicid og gift. Er det nok? Hvad maler i med? Vh Linette

Unless you have a western red cedar flow hive the recommendation is to use high quality outdoor paint - on the exterior surfaces only. You could also consider wax dipping (with painting while the wax is still hot).

Consider it like any other piece of exposed outdoor wood and finish it the same.

Let’s see how well google can translate into danish…

Medmindre du har en vestlig rød cedertræ, er anbefalingen at bruge udendørs maling af høj kvalitet - kun på de udvendige overflader. Du kan også overveje at voksdyppe (med maling, mens voksen stadig er varm).

Betragt det som ethvert andet stykke fritlagt udendørs træ og afslut det på samme måde.

Lad os se, hvor godt google kan oversætte til dansk…

1 Like

Generelt maler jeg bare det ydre af mine bistader med en god vandbaseret udvendig maling som alt andet frit tømmer, der er udenfor. Mal ikke nogen indvendige overflader, bierne vil passe på dem

Generally I just paint the exterior of my hives with a good water based exterior paint like any other exposed timber that is outside. Don’t paint any interior surfaces, the bees will look after them.

Cheers
Rob

1 Like

Du kan male med enhver maling på ydersiden af kasserne og lade den tørre inden brug

1 Like