Flow Hives keepers in Sweden

Hi Vanessa,

Good luck in beekeeping.

My two Hives came in the form of five Swedish LN frames. A laying queen, bees and brood.

To convert from LN I just took the top part of an LN frame and just shaved it down with a wood plane (otherwise it was a bit deep for the hive) and predrillled some pilot holes then just screwed that to the LN frame. It can easily be done with bees on the frame. I added the sides of the langstroth frame too so I could keep a uniform spacing between frames. The bees do build comb between but that is unavoidable. I gradually replaced the converted LNs with Langstroth frames over the following year once I had two brood boxes established.


3 Likes

Sorry I meant to say I took a top part of a Langstroth frame


Hi Huge!

Thanks for the tips! And the photos are perfect to so I can see exactly what you’ve described

I really thought it would be much harder than this. ( I say now :wink:)
Now to channel in to my high school wood work class - wish me luck!

Cheers,
Vanessa

Hej!
I mars 2018 blev jag tillfrÄgad av Flow-teamet om jag ville bli ambassadör för Deras företag och produkter, vilket jag sjÀlvklart tackade JA till.

Som ambassadör kommer jag besvara frÄgor ur ett svenskt perspektiv

Det finns ett antal frÄgor i denna trÄd, men de Àr sÄ gamla att jag tror att ni redan fÄtt svar, om inte skriv in frÄgan en gÄng till, sÄ ska vi se om jag eller nÄgon annan med erfarenhet av Flow Hive i Sverige kan svara.

Som Christer skriver ovan sÄ finns det en grupp pÄ Facebook som Àr mer aktiv Àn detta forum (för svenskar). Sök efter Flow Hive Sverige pÄ Facebook sÄ hittar du dit.

1 Like

Hej!
Hur har det gÄtt för er?
Jag bor ocksÄ i VÄrgÄrda och skulle gÀrna komma pÄ studiebesök om det Àr ok?
Mvh
Björn

Hejsan
Svenska gruppan.
Ny biodlare pÄ syd kystan av skÄne.
Ser fram imot hur detta system fungera.
Jag kan lÀsa att tungojla rekommenderas som grund skydd ?

Mvh
Kennet