Honeyflow.com | FAQ's | Community |

Any Belgian Flow Hive Keeper ? Des Belges qui utilisent la Flow Hive ? Iemand uit België met de Flow Hive?

Bonjour, Hallo,

J’aimerais bien partager mon expérience avec des Belges qui possèdent une ruche Flow Hive.
Ik zou graag ervaring willen uitwisselen omtrent de Flow Hive met andere Belgische imkers.

Meilleures salutations,
met vriendelijke groeten,

France Beernaerts

Bonjour France,

Moi, j’ai aussi une ruche Flow Hive.
Je n’ai pas déjà mis le super.

Vous habitez dans quelle région? Flamand? Francais?

Hallo France,

Ik heb ook een Flow Hive-kast.
De Super (honingzolder) heb ik nog niet gebruikt.

In welke regio woon jij? Vlaamstalig? Franstalig?

Bàv,
Mvg,

Frederik Dauw

Hallo Frederik,

Ik woon dicht tegen Charleroi. Ik spreek zowel Frans als Nederlands. Ik ben oorspronkelijk van Gent.
Het is voor mij heel leuk als er ook andere Flow-hivers in België zijn want dan kunnen wij uitwisselen over hoe het allemaal gebeurt.
Ik heb mijn Flow-Hive sinds maart van vorig jaar en ben gestart met een koningin, 2 ramen met broedsel en 2 ramen stuifmeel. Mijn bijen zijn Buckfast bijen. Maar in april-mei was mijn kolonie bijen nog niet groot genoeg om lentehoning te krijgen. Daarna heb ik wel een tweede broedkamer geplaatst. Maar in juni was het vorig jaar veel te koud (onder de 13 graden) dus heb ik ook geen zomerhoning gehad. We hebben zelfs de bijen glucosestroop moeten geven in juli want ze hadden niks te eten. Ze hebben de winter goed doorgemaakt en waren heel actief toen het enkele weken geleden mooi weer was. We hebben dus de super geplaatst. Maar ondertussen is het weer heel koud geweest. Hopelijk kan ik voor het eerst honing oogsten binnen de twee weken…

Mvg,

France

Envoyé de mon iPad

Hallo France,

Ik woon in Burdinne, op zich niet zo ver van Charleroi.
Ik ben nu net gestart met mijn eerste volkje. Ze zitten momenteel nog in een andere kast en worden zondag overgeplaatst naar de Flow-Hive kasten.
Ik zal dus zeker nog geen honing hebben, misschien deze zomer, maar ik vrees dat er dit jaar enkel broed zal zijn, met mogelijks uitbreiding van het volkje.

Ik ben heel benieuwd naar het de reactie op de honingzolder, het lijkt mij niet evident dat de bijen die plaats gaan accepteren, maar heb er vertrouwen in!

MVG,

Frederik