Hej Bent
Jeg købte mit stade i Australien med de første sendinger til Europa, og det er i mellemtiden lavet om. Nu mener jeg at der er mellemstationer i Tyskland, som har et lager.
Jeg ved at der også er nogle plagiater af flowhive som sælges til helt andre priser, så måske derfor du får flere priser på dem.
Jeg ved faktisk ikke hvad de koster idag.
Men kopierne sælges til langt uner prisen for et originalt, så der skal man være lidt obs.
Men gå ind på flowhives egen hjemmeside. Så er du sikker på at få det originale.
Mvh Sabina
Hej Sabina
Tak for dit svar, og undskyld jeg havde rodet lidt rundt i tiltaleformen
Jeg havde ikke helt styr på om jeg skrev i forum eller direkte til dig.
Jeg vil bestille én Flow Hive 2, 7 rammers og så overvejer jeg at kopiere delene og prøve at lave et mere selv.
Bor forøvrigt i Dalby, ligeledes i fr.sund kommune.
Er det rigtigt forstået at man bare kan sætte flere yngelkasser oven på hinanden og have Flow Hive øverst??
Mvh Bent
Ja, vi sætter to kasser nederst til yngel mm og så flowhive øverst som tredie kasse.
Kasserne er nemme at lave selv så man kan bygge ud, men selve rammerne er specielle. Og det er dem der koster. Du kan se priserne samlet og hver for sig på deres hjemmeside.
Vi har flyttet familierne i styropor kasser longstroh.
Ikke fordi træ kasserne ikke virker og er varme nok men de er svære at løfte, da håndtaget ikke er så dybt på træ kasserne.
Der er mange muligheder for kombi.
Kh Sabina
tir. 11. aug. 2020 13.48 skrev Bent Lykke Larsen via Flow Forum <honeyflow@discoursemail.com>:
Okay, det giver mening så, har godt lagt mærke til at mange har forskellige højder på staderne. Og jeg har derfor været lidt forvirret over hvorfor og hvad der var i ;)Laver bierne selv et medie til at opfostre yngel i?
Jeg har idag bestilt et komplet Flow Hive 2 med 7 rammer (Dkr. Ca 7700 med lev.) og er SÅ spændt på at modtage det
Som skrevet vil jeg tegne de forskellige dele op inden jeg samler det. Så har jeg et håb om at kunne lave et selv også.
Vh. Bent
tir. 11. aug. 2020 17.57 skrev Mia Sabina Dannesboe via Flow Forum <honeyflow@discoursemail.com>:
Vi har givet dem rammer med voks plade på. Så bygger de videre på den til familien.
Det er lidt forskelligt hvordan folk gør og hvilke metode de bruger.
Det gøres ikke ens, men mange finder god vej i det efterhånden som erfaringen kommer med at have bier.
Jeg ved også at der eksperimenteres med kun en kasse til yngel, så de tvinges lidt hurtigere op i flow rammerne.
Der er en dansk fb gruppe der hedder flowhive. Der deles erfaringer der.
Held og lykke med det hele.
Kh Sabina
tir. 11. aug. 2020 18.21 skrev Bent Lykke Larsen via Flow Forum <honeyflow@discoursemail.com>:
Hej Bent,
jeg købte et flowhive 2 med 7 rammer som start-bundle, jeg ville gerne have haft et af cedertræ (på grund af udseendet og vejrbestandighed ) men det kunne de ikke leverer på daværende tidspunkt, så jeg købte et Araucaria og har behandlet det med olie for at beholde det flotte træ ! Du skal gå på deres hjemmeside hvor du så bliver omdirigeret til deres EU side og de sender fra Holland med 4-5 dages leveringstid !
Jeg fik mine bier den 26. juni (hvilket jo er lidt sent…) og har høstet 9,5 kg i foregårs og det smager helt vildt godt ! Nu skal jeg til at indvintre dem. Held og lykke og husk at melde dig ind i en lokal biklub
bh Andreas
Hej Andreas
Tak for din mail:)
Sjovt nok så modtager jeg netop idag en pakke fra GLS om at mit Flow hive ligger klar til mig :)) jeg glæder mig SÅ meger til at komme igang. Jeg må jo desværre nok indse at jeg har taget beslutningen lidt for sent til at anskaffe en bi familie i år. Men så kan jeg jo lære og udforske hele vinteren og være så klar til foråret. Hvor meget skal man betale for en bi familie ca?
Vh Bent
Du skal regne med ca. 2500,- for 10 rammer. Hvis du køber hos Lars fra Gurre bier så kommer han og sætter dem op i dit stade for dig ! Han har super service, jeg fik ham selv anbefalet og så har han hotline hvis der er noget man er i tvivl om Deres hjemmeside hedder gurrebiavl.dk Jeg ville ringe til ham og høre om hvornår du skal have dine bier… Men så har du også vinteren til at samle og behandle dit stade.
Hej igen, sikke noget volapyk jeg har skrevet. Der må være en fejl, for sådan noget vrøvl ville jeg ikke sende…???
hmm jeg ser ingen “vrøvl” ?
Meget mærkeligt… nu står det helt som jeg havde skrevet??? Det så mest af alt ud som om jeg havde brugt Google Translate
Men fint hvis du modtog det korrekt
Jeg bor i Ølsted, forholdsvis tæt på Slangerup, vil gerne i gang med at holde bier og er meget interesseret i at anskaffe en Flow Hive.
Ved ikke om det er om bare at springe ud i det eller hvor meget arbejde der er med vedligeholdelse af kuberne.
Det vil være rigtig fedt hvis du, eller andre her inde kan hjælpe med gode råd om og/eller erfaringer med FH.
M.v.h.
Tverstein.