Honeyflow.com | FAQ's | Community |

Danmark s Flow Hive Bee keepers

Har ændret isolering af taget og fjernet foder sektion…med vinteren på vej tror at denne løsning vil være bedre og bruger “hulpladen” som kom med sættet.
Tror også at den er mere stormsikret uden fodersektionen.

Jeg bor i Nordsjælland, men det findes der løsninger på.
Vi kommer på de kanter engang imellem. :slight_smile: Sabina

Jeg mener den stade jeg købt på nettet kom fra Holland, de har et opsamlingsted for Europa

Jeg tænker stadig i vinterisolering, men mine bier tager stadig vinterfordring ind. Har lagt det oppe i taget ove hullet. Ved ikke hvor længe de bliver ved med at tage foder, men kulden bliver mere intens nu og næsten ingen er ude om dagen mere. Jeg il bruge efterårsferien på at få lavet en vinterløsning til dem, og få dem sikret mod blæst. Jeg har tænkt lidt på hvad I andre gør bagpå stadet. Lukker i det?
Jeg synes det må trække temmelig meget ind i stadet, når det er åbent.
Min ide ville være at lukke det. Hvr meget ventilation behøver de over vinteren?
Sikken en masse spørgsmål. :slight_smile:

Jeg har lukket ned for vinteren ved at lukke indgang…næsten med skumgummi, jeg har ladet ca. 3 cm blive åben.
De tager vel ikke føde til sig mere særlig når det er under 10 grade. Jeg fik tilført 4 kg sukker/vand for en måned siden og det skulle gerne ræk hele vinteren. Jeg lag mærke til lidt fugt omkring tavlerne og det kan skyldes dårlig udluftning. Så jeg lade isolering i bunden være på “sommer” indstilling.

Se hvordan musvitten og spidsmusen rydder op på brættet foran indgangen.
Har haft et kiggetkamera (endoskob) igennem sprækken for at se om der er liv.
Kunne se at alt var ok.
Bee-Happy

Hej. Ja, det er altså lidt spændende med den overvintring. Dejligt det er
som det skal være.
Jeg endte med at lave et læ skur rundt om bistadet for at skærme for blæst
og regn.
Jeg har en god fornemmelse for dem men kan ikke komme helt tæt på pt.
Jeg overvintre i to kasser, så derfor synes jeg de skulle have ekstra
beskyttelse.
Glæder mig til at se dem igen :slight_smile:
Det er blevet så lang tid siden.
Kh Mia

Hej
Jeg er lige begyndt på bikursus for en måned siden.
Og har nu bestilt et flow-hide.
Er det muligt at komme på besøg hos dig - eller andre herinde, og høre/se lidt mere om stadet og jeres erfaringer ?
Kh lisbeth

Hi! Im a new flow hive bee keeper in Rørvig, Denmark. Searching for locals to meet, learn and discuss.

Hej jeg er ny flow hive ejer, og søger efter andre lokale i mit område omkring Rørvig, Danmark, der vil mødes, lære af hinanden og udveksle erfaringer.

Kristian +45 53535905

Hej Lisbeth
Jeg vil rigtig gerne dele erfaringer mm. Desværre mistede jeg min bi
familie i vinter pga fugt. Det er så øv, s skal lige med igen.
Jeg leder med lys og lygte efter en bi familie.
Kh Mia

Den 14. apr. 2017 10.23 AM skrev “Lisbeth Skanderup” <
honeyflow@discoursemail.com>:

Hej
Tak for svar
Hvis du går på Facebook og søger om at blive medlem af gruppen “biavl mest for sjov og lidt for alvor”, kan du spørge om nogen har familier til salg.
Jeg fik hurtigt svar derinde.
Glæder mig til at komme igang og vil meget gerne spørge om gode råd undervejs.
Mange hilsner
Lisbeth

Sendt fra min iPhone

Hej Lisbeth.
Det var en rigtig god idé, for det lykkedes at finde bier på det rigtige
mål, så jeg er snart med igen.
Tak for hjælpen
Kh Mia

Den 18. apr. 2017 11.28 skrev “Lisbeth Skanderup” <
honeyflow@discoursemail.com>:

Hej Nich.
Min datter jeg vil rigtig gerne i gang med flow biavl. Jeg kan se at du bor i nærheden. Var det muligt at vi må komme på besøg hos dig og se dit stade og høre lidt om det.
Hilsen Niels

Hej Niels, I skal være velkommen.
mvh Nich

Nicholas Flint
Mannadalen 13,
DK. 9260 Gistrup.
:iphone: +45 29 90 15 99
:e-mail: nich@flint.nu

Hello there :slight_smile:
I have started with a flow hive this season and I would like to hear hear your experience whether you had one or two brood boxes. If you had two, did you order it from Flow, made it or bought it here in Denmark?

Is there an active Flow Hive Denmark community?

Laura

Hi Laura,
You are in the Denmark thread.
Don’t be too concerned about where you live as bees are kept all over the world and believe me if you search this forum you will find beekeepers from all over the world.
Firstly though you should

1. Read through all the “newbee” posts in this forum.
  2. Join a beekeeping club or find a mentor who is an experience bee-keeper.
  3. Find a commercial apiary (find advertisements for honey ) and go and have a look at how they do it.
  4. Buy and read as many books as you can or get them from the library
  5. Continue asking as many question as you can think of in this forum.You will probably get a bigger range of answers to your questions if you post to specific categories (in English) like "Beekeeping Basics or “Flow Hive” or “Pests and Diseases”.

Also if you find a country or state which has a similar climate to you you may be able to relate to them.

Welcome.

[quote=“Sabina, post:12, topic:4982”]
eg har også meldt mig til et begynderkursus, så jeg kan få lært en Bi ABC. Det er vist nødvendigt da jeg også er helt ny. Jeg kørte til et foredrag i sidste uge for at høre, hvordan man kan holde bier på mere naturlig måde og lytte til erfaringer i at blande sig så lidt som muligt. Jeg vil gerne tilstræbe den vej, hvor jeg selv lader min familie dele sig hvis den bliver for stor, lade dem spise deres egen honning i vinteren og kun høste overskuddet og finde alternativer til at håndterer eventuelle sygdomme og mider. jeg vil ikke bruge gift, Så jeg tager det som en udfordring at finde nye og andre måder at gøre det på.
Men at tilstræbe at have en sund, ikke stresset bifamilie er det jeg har som fokus.
Jeg er også lidt bekymret for om der skal mere isolering til dem om vinteren, men vil måske prøve at lave noget overdække af en art. Jeg så at andre kasser var isolerede, så det skal jeg undersøge nærmere.
Jeg har fået mit Hive og fået det olieret og sat ud i haven.
[/quote]I have also signed up for a beginners course so I can learn a Bi ABC. It is necessary because I am also brand new. I drove to a lecture last week to hear how to keep beer more naturally and listen to experience in mixing as little as possible. I want to aim for the way in which I let my family share if it gets too big, let them eat their own honey in winter and only reap the profits and find alternatives to dealing with any diseases and mites. I do not want to use poison, so I take it as a challenge to find new and other ways to do it.
But striving to have a healthy, not stressed family is my focus.
I’m also a little worried about the need for more insulation for them in the winter, but maybe trying to make some cover of one kind. I saw that other boxes were isolated, so I’ll investigate further.
I have got my hive and got it oiled and put into the garden.

Google Translated 28 May Edit:line 2 (keep bees)

Hej Sabrina, jeg har tre traditionelle stader (langstroth og 12/10) og overvejer flow hive. Er du kommet igang og er du tilfreds? Jeg har haft bier i fem år op havde sidste år fem familier. To på 12/10 og tre på langstroth. Desværre døde fire familier pga. sprøjtegift fra en mark tæt på, men jeg har været heldig med en sværm, som nu er delt i to familier. Jeg bor i Gadevang, Hillerød. Fint om du vil dele lidt ud af dine erfaringer med FH😀